Aspirantes
Estudiantes
Docentes
Administrativos
SAPIENS
Correo Institucional

Items where Subject is "P Lenguaje y Literatura > PE English"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Autor(es) | Tipo de Elemento
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | Y | Z | Á
Número de elementos para este nivel: 179.

A

Acosta López, Juan Carlos (2017) Classroom interaction and its effect on vocabulary acquisition. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Aizaga Galeano, Lilian Sofia (2016) La importancia de implementar las TIC en la enseñanza de la Lengua Castellana en los grados 3ro, 4to y 5to de primaria en la Institución Educativa Nuestra Señora De Las Lajas De Ipiales. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Alvarez, Luisa (2012) The effect of the lexical approach on the development of oral proficiency. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Anganoy Arévalo, William Alexander (2018) Strengths and weaknesses of clt application in efl settings like Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Arango Bermeo, Paulo César Y Pazmiño Bravo, Jhoana Milena (2006) The application of focus on form in communicative courses. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Araújo Quintero, Vicente (2016) Las creencias sobre la evaluación del aprendizaje del inglés como lengua extranjera: hacia una evaluación proactiva Tesis doctoral. ["eprint_fieldopt_thesis_type_phd" not defined] thesis, Universidad de Nariño.

Argote, Angiee Y jojoa, Johana (2014) Using the jigsaw activity to develop speaking in a public high school in Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Argoty Muñoz, Andrea Nataly Y Lopez Reyes, Ingrid Estefania (2016) Estrategias metacognitivas para el fortalecimiento del discurso oral. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Arteaga Arteaga, Alix Mahireth Y Benavides Botina, María José (2017) Cooperative language learning strategies and their effect on speaking among high school students. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Arévalo Benavides, Aida Alicia Y Narváez Andrade, Magaly Esperanza (2003) Factores que obstaculizan el aprendizaje de inglés en los niños de 1° y 2° grado del Centro Educativo “Angels”. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Aux, Leny Y Colimba, Lady (2013) How social class factors may influence english learning in some high schools in Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Aux Meneses, Darwin Fernando (2017) Using the cell phone as a tool to improve listening and speaking skills with intermediate learners at Universidad de Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Ayala Chávez, Oscar Hernán (2018) Estrategias didácticas utilizadas para la enseñanza de la escritura desde grado primero a tercero de primaria en la institución educativa indígena agroambiental Puspued del municipio de Mallama. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

B

Basante, Johana R. Y Chapal, Gisell E. (2017) Improving Oral Participation in High School EFL Classes Through Oral Activities That Tap On Interpersonal Intelligence (II). Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bastidas, Robert (2007) Anxiety and oral assesment on EFL courses at the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bastidas Reyes, Andrea Mariela (2015) Incidencia de la dimensión pragmática en el desarrollo de la escritura de los estudiantes del grado 7- 11 de la institución educativa municipal Luis delfín Insuasty de la ciudad de Pasto en el año 2014 – 2015. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Belalcázar Chaves, Angélica (2016) How songs increase motivation to learn english. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Benavides, Julie (2014) The effects of applying total physical response to enhance teaching english commands and movement verbs. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Benavides Barbosa, Giovanny Alexander (2011) The relationship between focus on form and communicative competence in the efl setting of Colombia. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED, Pasto, Colombia.

Benavides Cerón, Natalia Lizeth Y López Jaramillo, Ingrid Mabelyn (2021) The Interactive Approach to English Reading for Helping Students Get a Satisfactory Score in Pruebas Saber 11. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Benavides Zamora, Jenit Gabriela Y Delgado Viveros, Maribel Alexandra (2017) El fortalecimiento de competencia lectora en estudiantes que cursan sexto grado de la institución educativa municipal Liceo Central de Nariño. Año lectivo 2017. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bolaños, German Y Madroñero, Angela (2015) Effects of implementing metalinguistic feedback in the students‟ oral production. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Bolaños, Henry (2012) Strengths and weaknesses of content based instruction (CBI) in EFL settings at beginning language development stages. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Bolaños Benavides, Diana Cecilia Y Galeano Quetamá, Mónica Andrea (2006) Communicative competence in english teaching. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bolaños Misnaza, Marcela Nataly Y Ortega Silva, Andrea Stefania (2016) The effect of group work on anxiety and oral communication in the classroom. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Botina, Diana Y Ortiz, Diego (2012) The effect of jigsaw technique on students’ reading comprehension in eleventh grade of the I.E.M Ciudadela in Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Botina Botina, Willym Leonardo (2016) Improving inferential skills through reading practices in an EFL pre- service teacher training undergraduate program at Nariño University. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bravo Delgado, Andrea Concepción Y Ramírez Luna, Edelmira Mireya (2007) Effect of anxiety on the low mastery of english. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Bravo Ordóñez, Ayda Maritza (2012) The incidence of metacognitive strategies in reading comprehension in english learning. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Buesaquillo Buesaquillo, Alexander Y Rodríguez Velásquez, Iván Darío (2018) The role of rewards as external regulators to enhance the students’ extrinsic motivation in the speaking skill. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Burbano Córdoba, Lina Marcela Y Mejía López, Yeni Carolina (2015) Three Step Interview Technique to Develop Speaking Skills in Eighth Graders. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Burbano Sarchi, Doris Pilar Y Narváez Erira, Maritza Lorena (2007) Quality, type and amount of foreign language in some public high schols in Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Báez Galeano, Juan Francisco (2016) The need to foster cultural competence in the teaching and learning of a foreign language. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

C

Cabrera Muñoz, Diana Catherine Y Diaz Ceballos, Mario Leonel (2016) Relacion de la autoestima con la comprensión lectora en los alumnos de noveno grado de la institución educativa municipal San José Bethlemitas. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Caicedo Bolaños, Ricardo Tomas (2016) Cooperative Language Learning as a tool to Develop Second Language Communicative Competence. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Caicedo Getial, Milena Lizeth (2017) Self-regulated learning activities to improve reading comprehension in the first semester of English and French Program at University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Cajiao Achicanoy, Diego Fernando (2016) Student-teachers’ perception about the inclusion of the cultural component within the English classroom. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Calvache Benavides, Yudi Merely Y Revelo Guerrero, Dyva Rocío (2006) Application of advertisements for teaching writing skills. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Canacuan Tarapues, Lizeth Andrea (2017) Positive classroom environment and student-teacher rapport. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Carpio Cordoba, Monica Eufemia (2016) Anxiety issues reduce students‟ oral production in EFL settings. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Castellanos Bonilla, Jessica Newton (2016) Lesson plan design based on the integration of multiple intelligences. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Castro, Edith del Carmen Y Vallejo Chamorro, Paola Andrea (2007) Factores asociados a la deserción estudiantil en la cohorte 2002 periodo B del programa de licenciatura en educación básica con enfasis en humanidades lengua castellana e ingles. Project Report. Universidad de Nariño – SIRED, Pasto, Colombia.

Ceron, Judy Y Cusis, Jhoana (2012) La conducta en el proceso de aprendizaje de los niños de cuarto grado de la Institución Educativa Municipal Liceo Central de Nariño de la ciudad de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Chamorro Chamorro, Jenny Maritza (2013) Students‘ motivation to study both the English-French and the English Spanish B.A. Programs in the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Chavez Jossa, Elizabeth del Rocío Y Cruz Burbano, Erika Lorena de la (2007) Motivating students’oral production through the use of authentic material. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Coral Achicanoy, Kelly Johanna (2016) Writing Anxiety in Prospective EFL Teachers: An Exploration into its Possible Alleviating Strategies. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Coral Taguada, Nelcy Marcela Y Portilla Benavides, Carlos Andrés (2017) The use of english speaking activities and the oral production on students of the third level at the Language Center of the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Cortes Leiton, Jessica Daniela Y Insuasty Campaña, Diego Andres (2017) Plan de comunicación integral de marketing (Cim) para Cambridge Academy Of Languages para el semestre b de 2017 en San Juan de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Criollo Díaz, María Fernanda (2018) El uso de las palabras homófonas como estrategia para el fortalecimiento de la ortografía. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Cárdenas, Doly Y Getial, Oscar (2013) The application of Cooperative Language Learning through Project Work. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Cárdenas Jojoa, Christian (2018) The importance of social language learning strategies to enhance student’s communicative competence in the foreign language classroom. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Córdoba Mingán, Brian Alexander (2017) Gamification of Foreign Language Learning: A Motivational awakening for Teachers and Learners through Language Learning Software and Mobile Apps. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

D

David Cañizares, Paula Jakeline Y Samudio Burbano, Eduardo David (2007) The application of tasks combined with proactive focus on form to develop oral production. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

De La Cruz Gómez, Gladis (2015) The use of authentic materials to teach english grammar to young learners. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Diaz Burbano, Lizeth Leany Y Galeano Jamauca, Yeferson Eli (2017) Use of Extensive Reading to Enhance Reading Comprehension in an EFL Context. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Duarte Luna, Sandra Carolina (2020) The benefits of digital storytelling to enhance the speaking skill. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

E

Enriquez Ricaurte, Maria Camila (2016) Developing speaking through intrinsic motivation enhancement. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Enríquez, Luis Alberto (2017) Captioned Videos on Vocabulary Learning. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Enríquez Ricaurte, Edward (2012) The need of integrating the four skills and the current alternatives in assessment in EFL settings. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Eraso Ibarra, Valeria María (2016) Enhancing critical thinking skills through Socratic seminars in EFL classrooms. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Eraso Moreno, Hardy Y Sánchez, Jairo Andrés (2006) The application of captioned video material to vocabulary instruction in the EFL classroom. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Eraso Naspiran, Santiago (2017) The potentialities of mindfulness in foreign language teaching. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

España L., Eider Y Pantoja V., Yamid (2016) Sistema de información web para la aplicación de un Placement Test del idioma inglés para los estudiantes de primer semestre de la Universidad de Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto, Colombia.

España Urresty, Jonathan Alexander (2015) The use of multimedia technology to enhance EFL teaching in Colombia. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

F

Flórez Bolaños, Juan Camilo (2016) Improvement of speaking skill by using Cooperative Learning on EFL Learners. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Fuertes Argoty, Nancy Elizabeth Y Mora Trejo, Ingrit Marcela (2015) La pedagogía teatral, una estrategia didáctica alternativa, encaminada a fortalecer la expresión verbal en el grado 5-1 de la institución educativa municipal San José Bethlemitas. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

G

Gaviria, Jimmy Alexander Y Araujo, Luis Alberto (2010) “The impact of standards’ implementation on the students’ motivation of english as a foreign language in eleventh grade of public high schools”. Project Report. Universidad De Nariño, Pasto.

Gelpud, Maria Fernanda Y Castro Villota, Mayra (2015) The effects of short stories and storytelling on vocabulary acquisition in children. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Getial, Mario (2006) Recognition on behalf of students from liceo la presentacion high school to the use of different types of recasts. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED, Pasto, Colombia.

Goyes Benavides, Nathalia Paola (2016) How to teach basic vocabulary to children with visual handicap. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Guachavez, Yuli (2015) The role of the mother tongue in the different methods for teaching a foreign language and their methodological implications. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Guerrero Blanco, Lady Johanna (2017) Dificultades de pronunciación y comprensión en lectura en voz alta producida por dislalia en estudiantes grado primero Institución Educativa Municipal Santa Teresita sede Santo Tomás, jornada l año lectivo 2017. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Gámez Casabon, Pablo Mauricio (2016) Estrategias para la comprension lectora a partir de la noticia para los estudiantes del grado 3-2 de la institución educativa Luis delfín Insuasty Rodriguez INEM - Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Gómez España, Luis A Y Cantin Montenegro, Mario F (2018) The pronunciation instruction of the –ed past tense morpheme: in a public school from Tumaco-Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Gómez Vallejo, Andrea Y Pupiales Rosero, John (2006) Diagnosing students’ learning styles preferences for the implementation of more efficient teaching activities in the l2 classroom. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

H

Hamad Insuasti, Samira Viviana (2023) The effect of task implementation on students’ willingness to communicate : a teaching portfolio. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Hernández, Mayra (2012) El uso de la internet y su influencia en el desarrollo de la competencia comunicativa escrita en jóvenes del grado 10-1 de la Institución Educativa Municipal Luis Delfín Insuasty Rodríguez – Inem durante el año escolar 2012. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Herrera Gómez, María Isabel Y Sánchez Cortés, Afralia (2013) A Description of the process followed by teachers in some public high shools to assess speaking. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto,Colombia.

Herrera Gómez, María Isabel Y Sánchez Cortés, Afralia (2013) A description of the process followed by teachers at a public high school to assess speaking. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Hidalgo, Leidy Y Muñoz, Mary (2015) La lectura de mitos y leyendas de Nariño como practica social en la comprension lectora en el grado cuarto de educación basica en la I.E.M Mercedario de Pasto durante el año lectivo 2015. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Hidalgo Gaviria, Ana Milena Y Fuentes Mora, Brayan Darío (2015) La estimulación visual utilizada como estrategia didáctica en la producción escrita de cuentos infantiles, en los estudiantes de cuarto de básica primaria, de la Institución Educativa Municipal Enrique Jensen, del municipio de Pasto, durante el año escolar 2015. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

I

Ibarra Santacruz, Diana (2006) Repair of errors and learners’ oral production. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

J

Jiménez, Karina Nathaly Y Rosero, Sofía Oliva (2010) The impact of Colombian English standards application on the teachers’ methodology in public high schools. Project Report. Universidad De Nariño, Pasto.

Jurado Eraso, Jéssica Paola Y Muñoz Bravo, Estephanie Dayani (2016) How does the teachers’ attitude influence the students’ academic performance in the English and French and English and Spanish programs at the University of Nariño? Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

L

Lara Yela, Eider Robiro (2017) Integrating call into english language teaching: using the online platform read theory as a strategy to reinforce the reading comprehension skills of high school students. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Lasso Revelo, Jorge Daniel Y Vallejo Jiménez, Herwin Andres (2018) Principales dificultades en la escritura de textos argumentativos que presentan los estudiantes en la asignatura de lectura y producción de textos nivel i semestre b del 2017 y semestre a del 2018 de la Universidad de Nariño de la Ciudad de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Legarda Betancourt, Luz Dary (2018) Vocabulary learning through lyrics of songs in 7th grade students at Liceo Central de Nariño School. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Lizcano Patiño, Ricardo Andrés Y Montenegro Erazo, Vivian Daniela (2016) Some Reading strategies to improve reading comprehension on students of eleventh grade in San Felipe Neri High School. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Loza, Carmelita Y Pinchao, Diana (2012) Effects of Cooperative Language Learning Strategies on Written Production. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Lyons, Susana (2012) CBI as a means to reinforce cultural awareness in the L2 classroom for indigenous groups in Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

López Chávez, Carlos Andrés (2015) La autobiografía como estrategia didáctica para la creación de textos narrativos en estudiantes de grado octavo de la Institución Educativa San Juan Bosco, del municipio de Pasto en el año lectivo 2014-2015. Project Report. Universidad de Nariño.

López Imbaquin, Elizabeth Marcela (2018) Incidencia de la lectura de cuentos infantiles sobre la adquisición de vocabulario en dos niñas de edad preescolar. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

López Portilla, Anival D (2012) Aspects of connected speech. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

M

Martínez Ortega, David Samir (2010) Cooperative Language Learning and its Implications on Teaching and Learning in L2 Settings. Project Report. Universidad De Nariño, Pasto.

Martínez V., Jenny (2016) The Relationship Between Emotional Intelligence and Language Learning in EFL settings. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED, Pasto, Colombia.

Medina, Angie Y Tobar, Aura (2014) The application of Geempa for writing in EFL “the effect of Geempa on writing with third graders in an EFL setting.”. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Melo Rodríguez, Andrés Alexander Y Narváez Ruano, John (2007) Cognitive learning strategies used by advanced learners of the english espanish program at the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Meneses, Tania Y López, Yudith (2014) El ambiente de aprendizaje y su influencia en la competencia intelectual en los estudiantes de grado cuarto – quinto de básica primaria en el área de Lengua Castellana de la Institución Educativa Zarabanda. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Meza Meneses, Nancy L Y Santacruz Bravo, Mary J (2010) Interaction in the efl classroom to promote communicative competence in the oral skill. Project Report. Universidad de Nariño- SIRED, Pasto, Colombia.

Micanquer, Leonardo (2017) Presence of Neoliberalism in the Perception that some Students of the English-French Program of the University of Nariño have about the English Culture. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Mideros, Juan Y Ortega, William (2013) Teachers’ understandings of lesson planning at the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Mideros Pabón, María Alejandra Y Ruiz Moncayo, Tatiana (2017) The Influence of Class Size on Learning EFL in Two Public High Schools. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Montenegro, Carolina Y Villota, Luis (2012) Lectura de cuentos como herramienta propiciadora del desarrollo en el proceso lecto-escritor emergente en educación preescolar en la Institución Educativa Antonio Nariño “INEDAN – sede Obrero - Pasto”. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Mora, Paula (2011) The Implementation of Communicative Approaches in English as a foreign language in (EFL) Settings: The feasibility of Communicative Language Teaching. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto, Colombia.

Morillo Coral, María Alejandra Y Timarán Caicedo, Hugo Armando (2016) Foreign language teachers’ understanding of the cefr standards in a high school located at Túquerres - Nariño - Colombia. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Mosquera Ceballos, Fantinny Johana Y López Villota, Mille Yohana (2011) La afectividad y su impacto en el aprendizaje autónomo. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Mueses, Oscar (2009) The application of tasks based on learning styles and vocabulary learning with elementary beginner students. Project Report. Universidad de Narño - SIRED.

Muñoz, Johana Paola (2014) The influence of cooperative language learning on classroom interaction. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Muñoz Gomez, Angye Salome Y Zuñiga Rodriguez, David (2017) El mapa mental como estrategia metacognitiva encaminada a fomentar la lectura autónoma en los niños del grado 3-2 en la institución educativa municipal ciudadela de paz de la ciudad de pasto durante el año lectivo 2016. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Muñoz Narváez, Betty Jazmín Y Villareal Romero, Natalia Alejandra (2007) Incidencia del ambiente escolar en el desarrollo de la expresión oral de los estudiantes de quinto grado de educación básica del colegio Liceo de la Universidad de Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Muñoz Naspiran, Andrea Liliana (2015) La teoría de inteligencias múltiples – inteligencia musical como estrategia para favorecer el desarrollo de la adquisición de la expresión oral. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

N

Narvaez, Luisa Y Torres, Lorena (2013) La incidencia del Discurso Pedagógico - escolar sobre el Discurso Natural de los estudiantes del grado octavo – uno de la Institución Educativa Municipal Artemio Mendoza Carvajal. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Narvaez Andrade, Angie Y Moreno, Diana Lucia (2016) El “noticiero escolar” como estrategia didáctica para desarrollar la expresión oral en los estudiantes de grado quinto de la institución educativa municipal Luis Delfín Insuasty Rodríguez Inem-Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Naspiran Narvaez, Alexandra (2016) Assessing speaking skills in EFL. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Navarrete, Wilson Y Puenayán, Andrés (2018) Songs as a useful tool to improve speaking skills. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Noguera, Alejandra (2015) Blogs as a didactic strategy in the improvement of short text writing. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Noguera, Claudia (2014) The use of group work activities to foster EFL oral production and reduce anxiety on intermediate EFL students. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

O

Obando, Hamilton Y Benavides, José (2015) Overviewing and characterizing fossilization errors in intermediate english students at Universidad de Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Obando Guerrero, Gabriel Vicente Y Sánchez Solarte, Ana Clara (2016) Learners’ Satisfaction and Language Teacher Education Programs: Are we Doing our Homework? Discussion Paper. Universidad de Nariño, Pasto. (Unpublished)

Ordoñez, Jefferson Rolando (2016) Acquiring english vocabulary through word games in an EFL context: elementary school. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Ordoñez, Jenny Emilce Y Muñoz, Marino (2016) Los Libros Álbum como Estrategia Didáctica Para Motivar la Lectura en los Estudiantes de Grado Segundo en la Institución Educativa Municipal Luis Eduardo Mora Osejo. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Ordoñez Ortega, Kevin Alexis (2018) Incidencia de un club de lectura en la formación de hábitos lectores en estudiantes de grado segundo y tercero de primaria de la Institución Educativa municipal Morasurco en el municipio de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Ordóñez Martínez, Ángela Julieth (2012) English teaching strategies for children with specific learning difficulties. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

P

Palacios, Oscar D (2011) The use of foreign language textbooks in an efl setting in some schools from San Juan de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Palacios Gonzalez, Diana Stephanny Y Rosero Calderon, Monica Estela (2015) Estimulación del hemisferio cerebral derecho desde la neuropedagogía para mejorar la comprensión lectora de los estudiantes de grado cuarto en la I.E.M Ciudadela Educativa de Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Palacios López, Milena Sujey (2020) Teachers’ beliefs about self-regulated learning to the development of speaking in students at a Higher Educational Institution. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Paredes, Diego (2014) The importance of the postmethod pedagogy in an EFL setting like Colombia. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Pastas, Tania (2014) The Incidence of Classroom Interaction on the Development of the Speaking Skill in EFL Settings. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Paz Gustin, Martha L. (2016) The usefulness of storytelling follow-up activities for supporting speaking in EFL learners. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Portilla Guerrero, Diego Fernando de la (2006) Effects of an assessment grid on the oral performance of students from the language center at the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Portilla Sánchez, Mario Alexander (2018) Learning vocabulary through videogames. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Poveda, Ximena Y Zamudio, Mirtha (2006) The use of mnemonic techniques to improve long -term memory in vocabulary learning. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Q

Quelal García, Diana Marcela (2017) Effects of using EdiLim teacher generated material on learning English vocabulary in 7th grade students at Libertad High school. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Quintana, Maria Y Gomez, Diana (2013) The Influence of Social Context on Foreign Language Learning in Rural and Urban Areas. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Quintero Dorado, Franz Esteban (2006) Scaffolding and the zone of proximal development (ZPD) in EFL teaching. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Quiroz Canchala, Jenny Andrea Y Melo Criollo, Kevin Jessid (2017) The Implementation of Task-Based Language Teaching for The Development of the Communicative Competence of 6th Graders. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

R

Ramirez, Jhon (2012) Effects of using choreographic dancing on vocabulary acquisiton in elementary school children. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Revelo, Javier Ricardo Y Sanchez Diaz, Maria F (2018) Students’ attitude towards the usefulness of printed educational materials in the English and French program of the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Revelo C., Jhon (2015) The Influence of Autonomous Learning in the Development of Listening for L2 Learners. Project Report. Universidad de Nariño, SIRED, Pasto, Colombia.

Revelo Muñoz, Glenn Wesmann (2017) Use of some cooperative learning strategies/activities to improve the English oral performance of the 10th grade students of La Normal Superior of Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Riascos, Raul (2009) The application of communicative tasks and their effect on high school students’ performance. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED.

Riascos Guerrero, Ana Cristina Y Delgado Albán, Darling Viviana (2007) The incidence of socioeconomic factors on the development of communicative competence. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Rodríguez Arturo, Esteban Albeiro (2018) Effects of using digital flashcards in English vocabulary learning in sixth grade students at I.E.M Liceo Central de Nariño-Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Rodríguez Ceballos, Nataly del Carmen (2013) Making Appropriate Choices Regarding CBI Models Considering Adult Learners in EFL Setting. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Rodríguez Narváez, Darwin Y Ante Ortiz, Luis Giovanni (2017) Beliefs of Teachers from other Subjects towards Teaching and Learning English in the Elementary School at the “Institución Educativa Municipal San Juan Bosco”. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Rojas, Anabel Y Cabrera, Juan (2008) The pronunciation of the “ed” morpheme of the regular past verbs in the English Spanish Program at the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED.

Rosales Jurado, Yanira Y Velásquez Rosero, Jorge Luis (2010) The application of authentic tasks using authentic material in an EFL children classroom based on communicative methodology. Project Report. Universidad De Nariño, Pasto.

Rosales Quiroz, Verónica (2017) Using Authentic Materials to Develop Cultural Awareness in English Learners in Colombia. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Rosero Peña, Milton Andrés Y Ortega Paz, Oscar Hernán (2010) Classroom management and discipline factors in a public high school in Pasto. Project Report. Universidad De Nariño, Pasto.

Rosero Vela, Angie Fernanda (2018) El desarrollo de la escritura creativa a través del empleo del taller como herramienta didáctica para la creación de Fanzines en las niñas de educación básica secundaria de la Casa Hogar de las Hermanas Misioneras Somascas Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Ruiz Morales, Diana Elizabeth (2004) Influencia del factor socioeconómico y cultural en el proceso de enseñanza aprendizaje del inglés. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

S

Salazar, Mario (2013) De L’identité Locale à la Culture Globale En DFLE. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Salazar Andrade, Sandra Patricia (2016) El aprendizaje del inglés a través del trabajo cooperativo con estudiantes de grado sexto de la Institución Educativa Nuestra Señora de las Nieves jornada de la tarde del Municipio de Guaitarilla, Nariño. Masters thesis, Universidad de Nariño.

Salazar Muñoz, Paula Andrea (2018) Collaborative strategic reading (csr) as a didactic strategy to improve reading comprehension. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Salazar Parreño, Carmen Alicia (2013) Uso de palabras, frases y diálogos como estrategia didáctica para la pronunciación de los sonidos [∫ ], [ ӡ ], [ ө ] del inglés americano. Masters thesis, Universidad de Nariño.

Salazar Parreño, Carmen Alicia Y Perez Chanchi, Ligia Elizabeth (2008) Predominant problems and workable activities to improve students english pronunciation. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED, Pasto, Colombia.

Santacruz Sarasty, Ángela Janeth Y Ortiz Estrella, Gabby Daniela (2017) Efectos de la historieta en la composición de textos narrativos en español en los estudiantes del grado quinto de la institución educativa municipal La Rosa, Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Santander, Birna Y Criollo, Andrés (2013) The impact of SABER 11 exam on some practices inside a classroom for Teaching English as a foreign language process. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Solarte, Diana (2012) The quantity of english oral production of eleventh grade students from three public High School Institutions in Pasto. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Solis Toro, Luis Fernando Y Muñoz Puetaman, Oscar Alexander (2018) La narración de mitos y leyendas de la región nariñense como estrategia para fomentar el hábito de lectura en los estudiantes de quinto grado de la Institución Educativa municipal Ciudadela Educativa de Pasto 2017. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Suares, Mercedes Y Delgado, Ginna (2014) Learning styles and strategies associated to gender in foreign language learning. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Sánchez Solarte, Ana Clara Y Obando Guerrero, Gabriel Vicente Y Ibarra-Santacruz, Diana (2017) Learners’ Perceptions and Undergraduate Foreign Language Courses at a Colombian Public University. HOW Journal, 24 (1). pp. 63-82. ISSN 0120-5927

T

Tejada, Camilo (2014) Effects of Anxiety on Oral Performance. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Timaná Hurtado, Vanesa Sofía Y Rojas Jácome, Diana Marcela (2017) The role of crossword puzzles for increasing vocabulary in twelve-year old learners in the second-language acquisition process at Institución Educativa Municipal Liceo Central de Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Tovar Klinger, Cristian Jesus (2016) Efl professors’ beliefs of assessment practices in an efl pre-service teacher training undergraduate program in Colombia. ["eprint_fieldopt_thesis_type_phd" not defined] thesis, Southern Illinois University Carbondale.

Tovar Klinger, Cristian Jesus Y Guerrero Rodríguez, Mario (2021) An Interactive Approach to Reading: A Quialitative Study Among Enlish Teachers in a Public Colombian University. Editorial Universidad de Nariño, San juan de Pasto - Nariño. ISBN 978-628-7509-29-0

Tovar Klinger, Cristian Jesus Y Guerrero Rodríquez., Mario (2021) Perceptions of University Teachers of English About Assessment Practices in Colombia: a Phenomenological Study. Editorial Universidad de Nariño, San juan de Pasto - Nariño. ISBN 978-628-7509-30-6

U

Urbano, Yaqueline Y Quiroz, Yanneth (2010) Class size and its implications in the foreign language teaching process. Project Report. Universidad de Nariño - SIRED.

Uribe, Martha (2014) A methodological approach integrating the four english language skills through the CBI approach in an EFL setting with beginner learners: a teacher's guideline. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Urrea, Ana (2015) Use of extensive reading to acquire vocabulary in intermediate students at a University level. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

V

Valenzuela Delgado, Lisseth Carolina (2015) Communicative language teaching: an alternative approach to develop communicative competence in the colombian efl setting. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Vallejo Moreno, Daniela Maria (2016) Alternative assessment as a suitable tool in colombian efl classrooms. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Vega Rojas, Luis Fernando (2009) Niveles de ansiedad en la producción oral de la lengua materna. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Velásquez Morán, Mario David (2016) Cooperative learning in group work activities to improve speaking skill in large classes. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Villarreal Delgado, Angie Elizabeth (2016) Using journalism as a way to shift from summative assessment to formative assessment. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Y

Yama, Jaime (2012) Using vak learning styles to teach english vocabulary to mentally disable learners. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Yandar Rodriguez, David O. (2016) Some online resources used to improve english listening skills. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

Z

Zapata, Jessica Y Daza, Nathalia (2014) The effect of elicitation as a feedback strategy on the development of oral comprehensible output on the students of the first level at the Language Center of the University of Nariño. Project Report. Universidad de Nariño, San Juan de Pasto.

Á

Álvarez, Anna Y Salas, Elizabeth (2005) The use of TPR storytelling (as a technique) in the development of listening comprehension in students of sixth grade of Liceo de la Universidad Nariño high school. Project Report. Universidad de Nariño, Pasto.

La lista fue generada sobre Mon Mar 18 22:01:51 2024 -05.